reklama

Učebníc je veľa a nestoja za nič

Na začiatku školského roku ma prepadol strach. Keď som zbadal štyri knihy matematiky, prestal som mať ilúzie o ľahkosti najbližšieho ročníka. A tom som ešte nevedel jednu podstatnú vec. Tie učebnice sú nám v podstate na nič!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Áno je to tak. Na konci roka môžem s hrdosťou prehlásiť: „Mám šesť učebníc matematiky, z každej som sa naučil jedno učivo“. Teraz mi musí dať veľa ľudí za pravdu. Dostali sme ďalšie dve učebnice, napriek tomu sme kombinatoriku preberali bez učebníc. Lepšie povedané – preberali sme ju z prefotených učebníc, ktoré dal spolužiak na internet.Z pohľadu nezainteresovanej osoby by som nechcel byť ani jeden – ani žiak ani učiteľ. No som študent a tak som si musel poctivo zháňať všetky tieto materiály a vyhľadávať v zbytočných učebniciach. Tiež som si zapisoval príklady zo zbierky úloh (ktoré sme nedostali) aby som sa aspoň ako-tak pripravil na písomku. A učiteľ to má možno ešte ťažšie. Pokiaľ chce niečo naučiť, musí si poctivo všetko vyhľadať. Vyberať príklady z dvoch učebníc a kombinovať to. Strach a hrôza byť učiteľom. Ale ani študent na tom nie je najlepšie.Aj na môj obľúbený dejepis sme dostali asi tri knihy. S hrdosťou môžem povedať, že dve som ani neotvoril. Nepotrebovali sme ich. Prebrali sme jednu učebnicu a potom sme preberali učivo bez učebníc. Druhá trieda ich dostala nám sú stále sľúbené, no ani na konci školského roku nie sú vyzbierané od vyššieho ročníka. Načo sme potom dostali tri učebnice? Aby sme jednu prebrali a potom polrok preberali učivo bez učebníc? A dve mali len tak odložené? Aby sa mali kam pomestiť staré počítače alebo iné veci?Toto sú trochu aj problémy školy. Čo je však problém ministerstva? Niektoré učebnice sú staršie ako ja! Naša učebnica z fyziky bola prvý krát používaná v roku 1986. Môžeme byť radi, že máme aspoň takúto. Nové učebnice nevyhovujú učiteľom a opäť by človek potreboval tri učebnice aby sa to mohol učiť. Učebnice geografie nám rozprávajú o hospodárstve v ZSSR a vyspelosti Juhoslávie. Aktualita tam nie je takmer žiadna. Takto sa teda vychovávajú odborníci do budúcnosti?Zjednotené, dostačujúce a aktuálne učebné materiály sú určite potrebné. Máme predsa právo učiť sa to, čo skutočne zodpovedá realite. Nie dovtipovať sa ako to zhruba vyzerá v krajinách bývalej Juhoslávie či v Rusku.

Matúš Krátky

Matúš Krátky

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  KultúraHistória

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu